bloglovin






The Last Vampire & Black Blood



Titel:
The Last Vampire & Black Blood
Författare: Christopher Pike
Orginaltitel: -
Antal sidor: 416
Betyg: 8/10
Utgivningsår: (Denna - 2010, orginala 1994)
Serie: The Last Vampire

Alisa Perne is the last vampire. She's beautiful, young. Well, atleast physically.
Alisa has hunted and lived alone for five thousand years, living among humans.
She never get tired of life. Not even if five thousand years have passed.

The first vampire - Yaksah - died.
Yaksah got a mission to kill all the vampires he created. Back in time, he did kill every single vampire.
Except Alisa.
Yaksah died. Alisa thought she was safe. Until now.
Now, someone found out that Alisa is a vampire.
Somebody knows her secret - and they want her dead..



Efter att ha läst den första gången, så kan jag säga att den var okej.
Nu, efter att ha läst om den här boken. Så kan jag säga att den är bra. Väldigt bra faktiskt.
Karaktärerna, handlingen.. det blev plötsligt mycket mer klarare och bättre nu när jag läste om den.
Jag förstod allt mycket bättre nu, och jag råder den som skulle tänka på att läsa den här boken
att då läs den försiktigt och skynda sig över sidorna som jag gjorde..

Den här boken var så olik alla andra böcker jag läst. Alisa var en väldigt ovanlig karaktär att läsa om,
eftersom när jag läser en bok så brukar jag se huvudrollen som min bästa vän och förstå dom.
Men med Alisa var det helt annorlunda. Hon var svår att förstå, och mycket mer komplicerad.
Som en väldigt svår mattetal att lösa - och jag säger det nu, jag och matte går inte bra ihop.
Om jag fick beskriva hur jag såg Alisa, så använder jag hennes egna ord som hon sa i boken:
''Yes, I do kill, but I don't do so out of malice. I can be very kind, when it suits me.
But when I am cornered, I am dangerous.''

I boken så var vampyrer helt olikt från alla andra vampyrer jag läst om. Här så var vampyrerna inte
halv-människor, snälla, eller blev kära i människor.
Här så var dom helt enkelt som jag såg vampyrer innan jag läste böcker.
De var grymma, dödade och det fanns ingen god sort. Även Alisa var en av den sorten.
Jag förstod trots allt inte Alisa så mycket, och inte hennes kärlek till en viss karaktär jag tyvärr inte fastna för.
Men jag respekterar henne, och ser henne mer som en vuxen än bästa vän. Lite knäppt, jag vet..

En karaktär jag dock gillade väldigt mycket var Seymour! Hur rolig och underbar som helst.
Han stack ut från alla andra karaktärer jag någonsin läst om, han var en nörd och inte alls en drömprins som man faller för.
Men han var rolig och gullig helt enkelt. Alla mina favorit citat i den här boken har med honom att göra, och som jag sa -
jag har väldigt många favorit citat i den här boken.

En väldigt bra bok helt enkelt! Tuff karaktär, rolig, spännande handling, blodigt värre och enormt läskig.
Jag ser fram emot att läsa fortsättningen!


Publicerat av Naima

Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback