bloglovin






Den bästa hämnden



Titel:
Den bästa hämnden
Författare: Anna Vikström
Orginaltitel: -
Antal sidor: 149
Betyg: 6/10
Utgivningsår: 2006
Serie: -

Lottie är den väluppfostrade, prydliga, rika barnet med toppbetyg.
Milla är rebellen som är populär, ledartypen och bäst i innebandylaget.
Två högstadietjejer som utåt är olika som natt och dag, men som trots det är ganska lika.
Lottie mår dåligt av pressen hennes mamma sätter på henne, hon förväntar sig att Lottie ska vara bäst.
Milla lider av hennes mamma beteende. Hon beteer sig som en tonåring, festar, dejtar och glömmer bort Milla.

När Annicka börjar i klassen och i bandylaget börjar alla invända roller att förändras.
Annicka börjar manipulera och spela ett fult spel.
Milla's och Lottie's vägar korsas och trots allt har de en sak gemensamt:
De vill visa alla Annicka lurat vem hon verkligen är.
Det är då Den bästa hämnden kommer..

De avskyr varandra.
Tror de känner sig själva.
Tror de känner varandra.
Sedan börjar de prata...



Den här boken är inte det man tror från början.
Jag vet inte direkt vad jag väntade mig, men boken visade sig i alla fall vara bättre än jag förväntade mig.
Jag tyckte om att författaren varvade tjejernas tankar och upplevelser och gav läsaren en realistisk inblick i Lottie's och Milla's vardag.
Boken var från 2006, men jag märkte att språket och hur det var just då var sig lik nu i 2011.
Jag gillade hur Lottie kunde försvara sig mer och mer framåt i boken, det var kul att se henne bli starkare för varje sida som lästes.
Hon vågade saker hon säkert aldrig skulle vågat förut, och konstigt nog var det tack vare Milla.

Milla var en väldigt härlig person också, kul att läsa om och hade väl ett väldigt kort temperament.
Jag gillade karaktärerna i boken, och miljön också.
Boken var en sådan man kan läsa för att bara koppla av, den var kort och till för sträckläsning.

Det roliga var att de sista sidorna fick man veta att boken är byggd på en verklig historia.
Och man fick läsa mailen som Annika Vikström skickade till Milla och Lottie.
Väldigt kul faktiskt att se hur de klarade sig efter :)


Publicerat av Naima


Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback