bloglovin






Cirkeln


Titel: Cirkeln
Författare: Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Orginaltitel: -
Antal sidor: 515
Betyg: 10/10
Utgivningsår: 2011
Serie: Trilgoi, Cirkeln är del 1

En natt så förs sex tonårstjejer till det nedlagda folkparken.
De har inget gemensamt, inga likheter. Förutom en.
De måste alla sammarbeta för att överleva, och hindra det onda som kommit till staden Englefors.



Jag hade hört mycket om den här boken, och jag undrade om boken skulle leva upp till mina förväntningar.
Det gjorde den verkligen. Först av allt, så måste jag beundra författarna för att ha kunnat fixat karaktärerna så realistiska.
Och att kunna fixa det här realistiska med det övernaturliga, ja, det är ganska imponerade.
Blandningen av detta blev fantastisk, och karaktärerna blev genast mina vänner.
Den här recensionen kommer handla mest om karaktärerna, eftersom det är karaktärerna som är viktigast för mig i en bok.

Jag gillade alla karaktärerna, även Ida. Hon påminde mig om Draco Malfoy i Harry Potter böckerna,
hon är realistisk. Och visar att alla människor inte kan vara snälla, eller vettiga.
Linnéa var tuff, jag beundrade henne. Hon var lite starkare än alla andra, kändes det som.
Hon stack ut och brydde sig inte om att försöka passa in.
Hon följde sina egna regler, och gjorde lite hur hon ville.
Anna-Karin ville jag ibland bara slå vett i, hon var så ansvarslös när hon upptäckte sin kraft och gjorde hur hon ville.
Inte på Linneá-sätt, utan galen-utan-kontroll-sätt.
Vanessa är en partypingla, eller var rättare sagt. Jag hade inte mycket emot henne, hon stack inte ut så mycket.
Hon påminde mig mer om hur mina vänner är.
Minoo är.. annorlunda. Men samtidigt smälter in i skolan. Jag vet inte, jag är rätt så osäker på vad jag ska tycka om henne.
Jag gillade Rebecka starkt, och gör det fortfarande. Även Elias på ett konstigt sätt, jag som inte ens kände han så bra.
Eller visste exakt hur han var..


Jag stannar visst här gällande allt. Men jag längtar tills de två fortsättningarna!
Känns som om jag längtar till så himlar många böcker, när det finns tontal som väntar..
Men som sagt, en superbok! Allt det där du hört om att denna bok är en succé,
nja, det är såklart sant.


Publicerat av Naima

Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback