bloglovin






Väktarens Hemlighet


Titel: Väktarens Hemlighet
Författare: Joseph Delaney
Orginaltitel: The Spook's Secret
Antal Sidor: 415
Betyg: 7/10
Utgivningsår: 2008
Serie: The Spook

"Det kommer bli en lång, hård och grym vinter, min son. Jag har sett alla tecken
och ingen kommer att ta sig igenom den oförändrad. Desutom finns det ingen värre
plats att tillbringa vintern än i Angelezarke. Det råder inget tvivel om att mörkrets makter
växer, och de är som starkast där ute på heden. Håll dig nära din lärare. Han är den enda
sanna vän du har. Ni två måste hjälpa varandra"

Hösten är på väg och kvällarna blir allt mörkare. Det är dags för Väktaren och hans lärling, Tom, att flytta till Anglezarke, Väktarens vinterboning. Tom har hört att det ska vara en olycksbådande och hotfull plats, och vistelsen där blir mycket värre än han väntat sig. Huset och heden utanför byn är fulla av hemligheter om Väktarens liv. Hemligheter som kommer upp till ytan och som hotar att ödelägga hela trakten

Väktarens hemlighet var mycket bättre än de två andra böckerna i serien. Nu fick man veta mer om Väktaren
och vad han har för hemligheter och dölja. Och när man fick veta hemligheterna så blev man lite
chockad. Väktaren varnar ju Tom för att akta sig för flickor men själv har han ju Meg, vilket var lite  njaa sådär...
Men annars var den jätte spännande och bilderna över varje kapitel var lite läskiga och jag läste den här boken
igår klockan elva så man blev lite rädd ifall en Lamia-häxa helt plötsligt skulle dyka upp.
Men det är nog bara min fantasi, jag tittar inte på skräckfilmer så det förklarar nog allt :)

Men därför jag gav den en 7a var för att i början var den lite tråkig.
Men jag rekommenderar den här boken för alla!

Publicerat av Gudon

Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback