bloglovin






Ljudet av ditt hjärta



Titel: Ljudet av ditt hjärta
Författare: Stephenie Meyer
Orginaltitel: Eclipse
Antal Sidor: 530
Betyg: 10/10
Utgivningsår: 2007
Serie: Twilight #3

- Bella?
Edwards mjuka röst hördes bakom mig. Jag vände mig om och såg honom jogga uppför trappan,
med vindrufsigt hår efter att ha sprungit. Han omfamnade mig genast, precis som på parkeringsplatsen,
och kysste mig igen. Kyssen skrämde mig. Den var för laddad och hans läppar pressades alltför hårt och
desperat mot mina som om han var rädd att vår tid höll på att rinna ut.

En våldsam seriemördare härjar i Seattle och en ondskefull vampyr fortsätter sin jakt efter hämnd Bella befinner sig
i åter igen fara. Samtidigt tvingas hon att välja mellan sin älskade Edward och vänskapen med Jacob.
Och hennes val riskerar att blåsa liv i den urgamla kampen mellan vampyrer och varulvar.
Men Bella har också ett annat val att göra valet mellan liv eller död. Men vad är vad?



Jag är inte en sådan person som gillar att läsa om böcker, utan jag brukar aldrig få känna den där
läsupplevelsen man när man läser böcker för första gången.
Men Ljudet av ditt hjärta är nog den enda boken jag kan läsa om flera gången.
Hittils har jag läst den 3 gånger.
Jag hade helt och håller glömt bort hur bra den här boken var.
Boken blir faktiskt bätte och bättre för varje gång jag läser om den.
Och jag fattade mycket mer nu när jag läste om den, jag hörde mig själv säga flera gånger:
''Aha, var det det var.''

Bokens handling är underbar, jag älskade Twilight-serien förut men den där galna fan känslan har helt enkelt tynat bort nu.
Karaktärerna är bra, jag såg Bella med nya ögon nu när jag läste. Lika så Edward, jag hade alltid varit ''Team Jacob'' och inte gillat Edward så värst mycket.
Men nu tycker jag faktiskt bättre om honom.
Jacob är en av mina favoritkaraktärer, men jag kände för att gråta floder när jag läste Epilogen.
En bok full av känslor, helt enkelt en bok som måste läsas!



Publicerat av Naima

Kommentarer
Julia

Twilight suger, så äre bara.

2011-04-01 @ 13:20:58
URL: http://juliaogne.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback