bloglovin






Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag



Titel:
Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag
Författare: Sara Ohlsson
Orginaltitel: -
Antal Sidor: 297
Betyg: 10/10
Serie: -


Olivia har haft tre perfekta och underbara år med John. Hon älskar honom, och tror att han älskar henne.
Tills den dagen då han säger att ''Det inte funkar längre''. Då han säger det så känns det som om Olivia inte funkar längre.
Hon får stöd av sina vänner, Emma och Tor, och försöker få till sitt liv utan John.
Men Olivia vet att John kommer ångra sig, så Emma hjälper Olivia med att få John tillbaka med ''Operation Fågelbajs''.
Olivia testar med svartsjuka, och snart så är inte John det enda problemet Olivia får försöka fixa...



Under tiden jag läste den här boken var det som om att åka en spännande berg och dalbana, Olivia hade sina stunder och tankar som
kändes helt upp och ner.
När jag läste boken så blev jag nyfiken, glad, arg och helt klart ledsen i vissa stunder. Boken är så full av känslor att man blev påverkad.
Jag vart inte så gripen när jag började läsa början av boken, jag var lite fundersam och undrade när något skulle hända.
Min önskan blev bokens lag, senare ungefär i mitten av boken så blev jag totalt fast och kunde inget annat än att läsa klart boken!
Alla karaktärer i böckerna älskade jag, som Tor och Jenni. Karaktärerna är så realistiska att de blev verkliga för mig.
Som Danijel till exempel, som gjorde vad han ville bara för att han kände för det. Han var en klockren och ibland idiotisk karaktär,
men helt klart fri att man måste avundas av honom.

Jag fattar vad boken vill nå ut med, och imorgon när skolan börjar så ska jag helt klart tipsa mina vänner att även om de inte
gillar att läsa böcker, så är det här en bok man bara måste läsa.
Titeln är klockren, likaså boken. Så vad väntar du som inte har läst boken på?
Läs den! Den kanske till och med är en av vårens bästa böcker.



Publicerat av Naima

Kommentarer
JuliaD

jag har läst den och gillade den mycket :) tycker som du den är klockren :)

2011-04-25 @ 18:27:06
URL: http://juliadagbok.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback