bloglovin






Vreden och Återkomsten



Titel: Vreden och Återkomsten
Författare: L.J Smith
Orginaltitel: The Fury & (Dark) Reunion
Antal Sidor: 403
Betyg: 10/10
Utgivningsår: 2010
Serie: The Vampire Diaires

När Elena förälskade sig i Stefan Salvatore visste hon inget om den mörka hemlighet som han burit på i århundraden att han var en vampyr.
Hon kände heller inte till hans farliga bror Damon och hur hon mot sin vilja skulle dras till honom.
När det till slut var för sent och hon befann hon sig mitt i en kamp mot ondskan.
En kamp som slutade med att hon offrade allt för den hon älskade.

Stefan och Damon är de enda som vet vad som hände den hemska natten som förändrade Elenas tillvaro för alltid.
Bröderna är dödliga fiender med ett mörkt förflutet av hat och stridigheter.
Frågan är om de kan återförenas för att stå emot de mörka krafter som nu hotar det lilla
samhället Fell´s Church?



Det är bara något med de här böckerna som gör så att jag bara vill fortsätta läsa, och det är ett stort plus. För det kändes inte som om jag ville lägga ifrån mig boken i en endaste minut!
Och den känslan har jag väl inte känt på länges.

Jag blev helt förvånad i delen Vreden, det var så spännande. Och när jag fick reda på vart den starka Kraften kom ifrån, ja det var ganska förvånande.
Om du följer serien, och älskar den som den är nu. Så är det nog inte så bra att du läser böckerna,
eftersom det är en stor skillnad. På karaktärerna och handlingen och massa mer. Det är inte riktigt samma.

Det som var minus med boken är att det inte var så detaljerat som jag förväntade mig. Konstiga saker hände i boken som är för överdrivet övernaturligt och inte förklarades.
Det var helt mindtwisting i Återkomsten, kändes som att se Inception igen och vara helt hjärndöd.
Jag skulle gärna velat läsa om hur L.J Smith såg vampyrvärlden, men det känns som om hon inte fokuserade på det.
Utan att hon mer fokuserade på historien, så det kändes som hela vampyrdetaljerna försvann och glömdes bort i ett hörn av allt annat odetaljerat och oförklarade grejer.

Det jag gillar mest med böckerna är väl karaktärerna, dom är fantastiska och orginella - som böckerna.
Min favorit är helt klart Damon (Hm, undrar varför?)
Han är en sådan där mystisk komplicerad karaktär som man bara blir tvungen och älska.
Karaktärerna behöver inte vara så detaljerade skrivna och förklaras, för det känns som om jag redan känner dom och förstår dom.


Publicerat av Naima

Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback