bloglovin






Tusen Gånger Starkare



Titel:
Tusen Gånger Starkare
Författare: Christina Herrström
Orginaltitel: -
Antal Sidor: 217
Betyg: 6/10
Utgivningsår: 2010
Serie: -

Signe är 15 år och går i 9:an. Hon trodde att allt skulle fortsätta som vanligt detta år, som allt varit innan Saga kommit.
Att Ludde och hans gäng skulle ha makten i klassen, att de alltid skulle vara högljudda och tar mer plats än tjejerna.
Att Mimi och hennes gäng skulle härska över tjejerna i klassen och alltid bry sig om killarnas åsikt.
Där hade Signe fel, för när den nya tjejen Saga kommer så förändrats allt.
De vanliga reglerna som alltid varit så självklara blir inte lika självklara längre.
Saga är inte som alla andra. Och det gör henne tusen gånger starkare.



Jag tycker om den här boken, men inte så speciellt mycket. Det är en sådan bok man kan läsa om någon gång.
Jag var väldigt nyfiken över att läsa den här boken efter att jag sett filmen. Det var lite av en besvikelse..
Filmen var lite bättre, men jag måste säga att slutet i boken var mycket bättre än i filmen.

Boken var inte sådär spännande, men innehållet var bra. Jag skulle gärna velat läsa mer dialoger eftersom det var mer av Signes tankar.
De karaktärer jag gillade mest i boken var såklart Saga. Anledningen behöver jag inte ens förklara, om det behövs så är det väl självklart.
För att hon är så mycket starkare än alla andra.

Men jag tyckte att det var lite konstigt att Saga blev accepterad så enkelt.
För i vanliga fall så dröjer det tid, att den eleven ska bli accepterad eller så.
Jag kände lite av min klass i denna bok. Det var väl gruppfördelningen. För det är väl så i alla skolor?
Man blir uppdelade i vilken status man har eller rykte. Ibland kan det vara om man har populära syskon eller så.
Jag tycker att detta är en bok man ska läsa, även om den är dålig eller inte. För man lär sig trots allt något.
Att stå upp för sig själv.


Publicerat av Naima

Kommentarer
Julia

Går man på gymnasiet som jag, på en estetlinje är det inga grupperingar.

2011-04-24 @ 19:59:21
URL: http://juliaogne.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback