bloglovin






Frost






Titel: Frost
Författare: Maggie Stiefvater
Orginaltitel: Shiver
Antal Sidor: 283
Betyg: 6/10
Serie: Wolves of Mercy

Spoiler varning! För båda de som inte läst feber och frost! Läs på egen risk.

"Sedan öppnade jag ögonen och här fanns bara Grace och jag ingenting annat någonstans, bara Grace och jag hon som pressade ihop läpparna som för att behålla min kyss inom sig, och jag som höll ögonblicket i händerna som en skör liten fågel"

I flera år har Grace iakttagit vargarna i skogen bakom hennes hus. Speciellt en gulögd vargs närvaro får henne att rysa, en obehaglig känsla hon trots allt inte vill vara utan.
Samtidigt lever Sam två liv: På vintern i den frusna skogen tillsammans med de andra vargarna och hela tiden medveten om den orädda flickan som han obönhörligt dras till. Och under några få dyrbara sommarmånader som människa innan vintern och kylan tvingar honom att förvandlas igen.

En dag träffar Grace en pojke med gula ögon och som tar andan ur henne. Det bara måste vara hennes varg. Men vintern är nära och Sam måste föra en ojämn kamp för att förbli människa annars riskerar han att förlora inte bara sig själv utan även Grace för alltid.


Jag läste frost förra året en aning för snabbt, så jag hade glömt handlingen och vissa viktiga karaktärer, som till exempel
Isabel. Men förra året så tyckte jag inte så värst om frost och skulle ha gett den en 3:a om jag då hade bloggen.

Men nu så har jag liten annan uppfattning om boken och tänkt för mig lite, läst ju klart den här boken vid början av månaden men tog min tid på att göra en recension.
Och jag måste säga att jag tycket om den betydligt mer än innan, men tyvärr inte tillräckligt mycket.

Den klickade liksom inte, och det är typ inte sådan sortes böcker som jag läser. Jag menar jag kan läsa nästan, bara nästan allt, förutom deckare, gud hatar deckare! Förutom afrodite-böckerna ofcourse.

Men Sam och Cole var nog de ända karaktärerna jag gillade.
Sam för han är bara för gullig för att vara verklig, och han är lite feg ändå. Jag menar han visste nog djup inom sig att han inte skulle förbli människa och så men sa inte det. (nu blandar jag ihop feber och frost)

Men Grace var Grace, inte mycket att säga om henne utan att hon är en bra karaktär. Inte världsbäst men bra, helt okej.
Men jag läste ju den här boken för att komma ihåg och fatta feber bättre, det kommer en recension på den senare.

Publicerat av Gudon


Kommentarer
Julia

Jag läste boken för ett år sen, den var mys men lite slö. Huh, vem var Cole? Skriv vilka karaktärerna är när ni skriver recensioner ..

2011-04-24 @ 20:02:19
URL: http://juliaogne.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback