bloglovin






Som om ingenting



Bok: Som om ingenting
Författare: Katarina von Bredow
Antal sidor: 215
Förlag: Raben&Sjögren
Andra böcker av författaren: Räcker det om jag älskar dig, Hur kär får man bli & Expert på att rodna.
Övrigt: En av dom två böckerna jag beställde från bokus :)

På skrivarkursen träffar nittonåriga Elin Paul. De finner en alldeles speciell samhörighet och Elin känner att det börjar utvecklas något mer mellan dem. Sakta går det upp för henne att hon är kär. Allvarligt kär. Men Paul är tjugofem år äldre än Elin. Och han är far till Tessan, Elins bästa kompis. Hon kämpar emot. Det får inte hända, det finns inte. Men det händer i alla fall. Tessa bor i huset bredvid och Paul som alltid bara har varit Tessas pappa som bor bredvid henne har blivit den hon längtar som mest efter. Hon går till hans jobb, han ringer till hennes och tillslut träffas dom till och med i stugan. Men kan dom verkligen fortsätta och förstöra deras fina verklighet?

Jag tycker om den här boken. Jag vet inte hur men det gör jag. För den här boken blir faktiskt tjatig efter ett tag. Man förstår redan efter dom 30 första sidorna att Elin bara vill ha Paul. Fast mina förväntningar var vääldigt stora om jag tänker efter. Jag har läst alla hennes andra och älskat dom. Så jag gav kanske inte boken en rättvis chans. I alla fall, den här boken var bra men den passar nog bäst dom som inte läst alla hennes andra.

Betyg: 7/10


Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback