bloglovin






Nu är mörkrets tid - John Marsden


Canon EOS 450D + Canon EFS 60mm f/2.8

Äntligen är Ellie och vännerna i säkerhet, hyllade som hjältar i Nya Zeeland. Men när man ber dem att återvända till det invaderade Australien som vägvisare åt ett elitförband, tycker de sig inte ha något val. Fyllda av rädsla flygs de in i skydd av nattens mörker.

Nja, detta var nästan ett fiasko. När man ska läsa fjärde delen i Imorgon när kriget kom så är man van vid spänning, spänning, känslor, spänning och spänning. I den här hände det nästan inget förutom i de sista sidorna av boken om man väl kommer fram dit. Boken uppnådde inget i serien, tror jag och är nästan hundra på det. Jag hade önskat mig mer för det fanns knappt någon spänning och mer eller mindre några känslor.

Det där med känslorna är förståligt. Efter allt huvudpersonerna har gått igenom så kommer inte känslor i första hand utan agerandet med vapnet i handen.

Jag hoppas på mer tills nästa bok, men förutom att jag hade skyhöga förväntningar på den här boken så var den bra, ärligt talat. Språket gled på som vanligt, bra blandning av karaktärer.


Titel: Nu är mörkrets tid
Författare: John Marsden
Betyg: 5/10
Serie: Imorgon när kriget kom
Andra i serien: Imorgon när kriget kom, När natten är som mörkast, Den tredje dagens kyla, Så grydde hämndens timme, I skymningens land, På andra sidan gryningen
Sidor: 264
Orginalspråk: Engelska (Darkness, be my friend)
Första meningen: "Jag ville inte åka tillbaka."


Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback