bloglovin






Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan - Sara Ohlsson

Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag (häftad)

Format:Häftad(danskt band)
Utgiven:2011-03-09
Språk:Svenska
Läsålder:Tonår
ISBN:
9789186634063
Förlag: Gilla Böcker
Antal sidor:
297
Betyg: 8/10

Jag inser att jag legat naken och tätt intill, varm och yrvaket glad. Och medan jag fnissat av hans kittlande andedräkt har han tänkt att han inte längre vill.

Olivia är dumpad. John vill inte längre vara ihop och hon fattar inte hur hon ska kunna överleva ensam. Vem är hon utan John, utan det perfekta förhållandet? Är hon verkligen en sån som bara kysser den hon älskar? Eller är det så enkelt som Danijel säger att man ska skratta när man är glad, skrika när man är arg och ligga när man är kåt?

En sak som nästan inga böcker lyckas med är att bli den perfekta romantiska komedin men den här lyckades!
Den var rolig men får ont i magen(det är min grej, min kompis börjar bita naglarna) när nåt dåligt händer.

Jag vill vara olivia inte mig själv! Man gillar henne så otroligt mycket fast hon kan bli lite jobbig ibland men det gör henne mänsklig inte  jobbig som i andra böcker.
Jag irriterade mig på alla killar(och Emma) i boken utom Tor, jag älskar honom så otroligt mycket, jag vill att han ska finnas på riktigt!! 
Killarn känns hela tiden som om de utnyttar Olivia.

En sak som jag måste nämna är att  Olivia hela tiden vet att det hon gör är fel men kan inte stoppa sig själv.


Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback