bloglovin






Evermore - Alyson Noël


Canon EOS 450D + Canon EFS 18-55mm f/3.5-5.6

Allt började efter bilkraschen. Ever Bloom är den enda överlevaren från en bilkrasch där hon förlorade hela sin familj. Ever förstod aldrig varför hon överlevde och inte alla andra. Men hela hennes familj lämnade henne inte. Ever kan se sin lillasystes spöke som förföljer henne när hon flyttar in hos hennes faster. Inte nog med det så kan ever se folks auras, höra deras tankar och veta en person livshistora bara genom att råka nudda personen.
Detta är inget liv ever ville ha. Hon försöker gömma sig ifrån världen, men det är svårt är en ny kille fångar hennes intresse och varför? Jo, hon kan inte se hans aura eller höra hans tankar.

Visst låter boken som en spännande story, men näpp, man blir inte impad av den. Jag hade redan hört kommentarer av den här boken från när den kom hem ifrån London. Okej var den vanligaste kommentaren och jag kan tyvärr säga samma sak. Lite virrig, kunde varit bättre och det fanns inget spännande, farligt att akta sig ifrån. Och tyvärr måste jag jämnföra den här boken lite med två andra: Twilight och Fallen.
Det som gör den lik Twilight är att de får varandra för lätt. Det fanns liksom inget hinder, det bara pang och boom så hände det...
Sen kan jag inte säga på vilket sätt Fallen och Evermore är lika för då avslöjar jag för dem som vill läsa dessa böcker.
Detta var inte en succebok som jag rekommenderar, men det var underhållande, man kom framåt på något vis. Kan inte kalla den dålig, utan okej


Titel:
Författare:
Betyg:
Serie:
Andra i serien:
Sidor:
Orginalspråk:
Första meningen:
Titel: Evermore
Författare: Alyson Noël
Betyg: 3/10
Serie: The immortals #1
Andra i serien: Blue moon, Shadowland, Dark flame
Sidor: 356
Orginalspråk: Engelska
Första meningen: " "Guess who?" "

Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback