bloglovin






När natten är som mörkast

Canon EOS 450D + Canon EFS 18-55mm f/3.5-5.6

Spolier för er som inte har läst första boken
Sju ungdomar bestämmer sig att campa ute i vildmarken. De har en underbar tid och lovar sig själva att göra om det.
När de kommer hem till civilisationen, till deras hem är det ovanligt tomt, djur ligger döda, elen har gått och telefonen har slutat att fungera. Grannhusen har desamma problem. Det finns inget spår av sina familjer, av sina vänner eller grannar.

De sju ungdomarna har nu blivit fem som försöker överleva i den verklighet det har framför sig. Kärleken mellan Ellie och Lee blir allt glödande, men Ellie skräms av den kallblodiga sidan av honom. Kan man älska någon som har dödat?

Kriget mellan ungdomarna och motståndarna blir allt blodigar, men är verkligen Ellie och de andra ensamma? Tydligen inte...


O MY GOD! Jag kan inte begära med av den här boken än det jag läste!! Som i den förra boken var När natten var som mörkast spännande 24,7! Det gjorde att jag ville läsa ut boken, men hoppades ändå på att boken aldrig skulle ta slut.

Kärleken blir ju hetare mellan Ellie och Lee vilken jag tycker är väldigt gulligt och ändå att det är ett krig som är i liv så finns det tid för lyckliga stunder också, och det visar Ellie och Lees kärlek för varandra.

I den här boken tycker jag att man fick lära känna varje ungdom mera än i förra. Imorgon när kriget kom var liksom början på allt då det var lite svårt att urskilja varje person, men i den här boken fick jag en mer tydligare bild av alla.

Boken är så verklighetstrogen så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Det är ruskigt, skrämmande bra!

Titel: När natten är som mörskast
Författare: John Marsden
Betyg: 8/10
Serie: Imorgon när kriget kom (2/7)
Andra i serien: Imorgon när kriget kom, Den tredje dagens kyla, Nu är mörkrets tid, Så grydde hämndens timme, I skymningens land, PÅ andra sidan gryningen

Sidor: 255

Orginalspråk: Engelska (The death of the night)

Första meningen: "Om jag slapp det här skrivandet."


8 april har filmen Tomorrow when the war began premiär!
Skrivet av Frida

Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback