bloglovin






Nattens begär - Sherrilyn Kenyon


Canon EOS 450D + Canon EFS 60mm f/2.8

I vår värld lever vampyrer och daimoner som härstammar från släkter tusentals år tillbaka i tiden. De Mörka jägarna för en evig kamp mot dem för att skydda oss människor...

Amanda Devereaux har en helt galen familj. Hennes mor och äldre syskon är häxor och medier, och hennes tvillingsyster är vampyrjägare. Allt Amanda strävar efter är ett lugnt, normalt liv.
Men när hon blir måltavla i en attack som är riktad mot hennes syster, vaknar hon upp och finner sig fastkedjad vid en sexig, blond främling, Kyrian av Thracia. Först tror Amanda att detta är ett av hennes systers mer raffinerade försök att fixa ihop henne med en spännande man men det står snart klart att Kyrian inte är ett idealiskt pojkvänsmaterial.
Han är en Mörk jägare, en odödlig krigare som jagar och utplånar de vampyrer och daimoner som lever på människoblod. Nu jagar han Desiderius, en mycket gammal och farlig daimon som funnit nöje i att binda samman Kyrian med en människa. Kyrian och Amanda måste hitta ett sätt att frigöra sig från varandra innan de ger efter för den hämningslösa attraktion som uppstått mellan dem. Eller så dödar Desiderius dem båda.

Jag hade hört en rejäl dålig kritik av den här boken när jag skulle läsa den. Den hade ju stått i bokhyllan ett tag och jag visste att jag skulle behöva läsa den. Så jag tog med mig den på en heldag till farföräldrarna och läste ut den samma dag. Inte för att den var bra, utan jag ville bara bli klar med den och inte röra den mer.
Jag kan ju säga att det många och bland annat jag inte gillade med boken är att det finns så många sex-scener. Jag vågar nog inte räkna dem heller. Och det är inget jag har läst förut. Vilken detajlering! :( Som om någon vill ens veta om det där? Och den här boken ska kvalificera sig som en ungdomsbok???
Det är så synd att den ska vara så äcklig på vissa ställen för att handligen är så grymt bra annars. Hela stroyn i helheten. Jag har lust att läsa andra boken, men kommer inte göra det om den kommer bjuda på samma sexdrama som i denna.
Titel:

Författare:

Betyg:
Serie:
Andra i serien:
Sidor:
Orginalspråk:
Första meningen:
Titel: Nattens begär
Författare: Sherrilyn Kenyon
Betyg: 3/10
Serie: Mörkrets jägare
Andra i serien: Nattens lekar
Sidor: 348
Orginalspråk: Engelska (Night Pleasures)
Första meningen: "Kyrian av Thrakien föddes i en rik familj och använde sin charm och karisma lika skicklig som han svingade sitt svärd."

Kommentarer
andréa

Hatade verkligen själv den här boken, något av det värsta jag läst.

2011-04-28 @ 13:46:45
URL: http://andreaiboklandet.blogspot.com/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback