bloglovin






Feber - Maggie Stiefvater


Canon EOS 450D + Canon EFS 60mm f/2.8

SPOLIER FÖR ER SOM INTE HA LÄST FÖRSTA BOKEN FROST
Grace borde vara lycklig. Det har gått flera månader sedan de lyckades bota Sam och han har klarat sig genom hela vintern utan att förvandlas. Hon borde vara lycklig, men det är hon inte: En våldsam feber rusar genom hennes kropp, en feber som kan sluta riktigt illa ...

Samtidigt dras Isabel, som förlorat sin bror till vargarna, till flocken som häckar i skogen. Inte minst till den nyaste medlemmen i flocken, snygge Cole. Men han är inte att lita på. Han kämpar för att förbli varg för att glömma sitt förflutna. Ett förflutet som kan innebära slutet för vargarna i Mercy Falls ...


Jag vet inte riktigt vad jag ska säga... Jag kanske hade väntat mig lite mer spänning, lite flera händelser, men boken lyckades ändå fånga mig och inte släppa taget. Redan från början anar man att något är fel med Grace och utan att de nämner ord på vad som händer så bygger man själv upp teorier som jag verligen gillade.

Det var ett år sen jag läste boken så jag tror att många som jag har liksom glömt bort karaktärer, men jag kom in lätt och började minnas genom att läsa några kapitel och sen lägga ner den för att minnas själv vilka var och vilken koppling till boken de hade. Så mitt tips är om ni läste Frost för läänge sen så försök minnas vilka alla var, ex Isabel, Rachel, Olivia och etc.

Slutet var underbart, men inte lika vackert som i Frost. För det slutet är ett av mina favoritslut i bokvärlden! :D

Alltså sammanfattning: Feber var en grym bok och jag väntar förundrad efter trean Forever

Och så vill jag tacka min syrra för boken som jag fick i födelsedagspresent! <3
Titel:
Författare:
Betyg:
Serie:
Andra i serien:
Sidor:
Orginalspråk:
Första meningen:


Titel:
Feber
Författare: Maggie Stiefvater
Betyg: 9/10
Serie: Mercy Falls vargar
Andra i serien: Frost
Sidor: 268
Orginalspråk: Engelska (Linger)
Första meningen: "Det här är berättelsen om en pojke som brukade vara varg och en flicka på väg att bli en."

P.S Prologen och kapitel 47 är så otroligt vackra och passar så bra ihop med varandra!

Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback