bloglovin






City of Bones


Canon EOS 450D + Canon EFS 60mm f/2.8


Clary Fran ser saker som inte andra ser. Personer, monster och demoner.
När hennes mamma blir kidnappad vill hon har svar på allt. Vad är det som händer? Vad är en Shadowhunter? Var är hon annorlunda? Och kommer hon att hitta sin mamma och sanningen om hennes själv?

Kort förklaring, jag vet, men jag vill inte avslöja för mycket. Boken handlar om en värld vi inte känner till. En värld av alla väsen. Varulvar, vampyrer, demoner andra monster. Det är nog en av sakerna som jag fastnade för, att Cassandra har skapat en värld lik vår, men ändå inte.
Karaktärerna är bra, men inte underbara för min del, men har en viktig roll i hela historien. Många som läser boken kommer säkert älska Jace. Huvudrollen var också bra, men inget utstickande person som ex Chloe i The summoning.

Slutet var en twist, ändå om jag hade fått lite avslöjat och listade ut lite själv innan det kom. Om jag inte visst edet skulle jag aldrig kunnat gissa det slutet! Slutet var bäst enligt mig.

Faktiskt har jag inget mer att säga om City of Bones. En bra bok, men inte galet bra.
Titel:

Författare:

Betyg:

Titel: City of Bones

Författare: Cassandra Clare

Betyg: 7/10

Serie:The Mortal Instruments #1

Andra i serien: City of Ashes, City of Glass, City of Fallen Angels 7/10 Cassandra Clare Sidor: 442

Orginalspråk: Engelska

Första meningen: ""You've got to be kidding me," the bouncer said, folding his arms across his massive chest."


Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback