bloglovin






Ett nytt liv på köpet - Emma Granholm

Ett nytt liv på köpet (inbunden)
  • Format:Inbunden
  • Utgiven:2009-09-28
  • Språk:Svenska
  • Läsålder:Tonår
  • Titel: Ett nytt liv på köpet
  • ISBN: 9789150111552
  • Förlag: Alfabeta
  • Utgivningsland: Sverige
  • Antal sidor: 351
  • Betyg: 10/10

Hur vet man hur man ska bete sig om man aldrig har haft vänner, men plötsligt får femton stycken?

Sanna har levt ett liv i total ensamhet, tagit sig igenom skoldagarna utan att växla ett ord med någon annan. När hon börjar gymnasiet för att plugga foto förväntar hon sig att hennes liv ska fortsätta på samma sätt.

Men hennes nya klass är annorlunda. Där finns Eddie med de dyra klockorna, Gloria med de långa benen, Jocke med de osmakliga skämten, perfekta Jennifer, rockiga Katrine och Jonna... Att skaffa vänner visar sig vara enklare än hon någonsin kunnat drömma om. Hon blir vän med alla. Men kan man verkligen vara det?

Utan att vara medveten om riskerna spelar hon ett högt spel...

 

WOW, den här boken är jättejätte bra, läskigt bra, sorgligt bra, jag-kan-försätta-med-jätte-många-ord-men-det-kommer-aldrig-beskriva-hur-bra-den-är bra!

I´m in love med allting i den!ALLT!

Själva storyn är egentligen rätt så sorglig, en elev som är mobbad och alla blundar eller tittar på andra hållet när hon kommer sen börjar hon gymnasiet och blir otroligt populär....  Fast ändå är den jättebra!

Sanna verkade irritera de flesta som har läst denna men jag älskade henne, jag förstår henne precis. Nästan precis samma sak har hänt mig enda skillnaden är att jag hade kompisar när de i min klass tyckte att jag var ett freak.

Slutet vara så perfekt för man visste att hon aldrig kunde få ett sago-slut men det gjorde mer perfekt!

Det enda minuset är det som står på baksidan att hon spelar ett högt spel, eftersom hon har så många kompisar. Men det är inte sant! Det är så att jag har väldigt många kompisar mycket mer än Sanna men alla går inte i samma klass och det beror på klassen alltså om alla kan vara kompisar i klassen så kan det funka men det är nästan alltid några som vill sticka ut annars är det möiljgt.



Kommentarer
JuliaD

jag tyckte som du att denna boken var sjukt bra :D läste den föra sommaren på 2 dagar :) läs författarens andra böcker också minst lika bra. hoppas du ska gilla dom :)

2011-05-16 @ 17:54:58
URL: http://juliadagbok.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback