bloglovin






Det osynliga barnet - Tove Jansson


Canon EOS 450D + Canon EFS 60mm f/2.8

Det osynliga barnet är en novellsamling, noveller från mumindalens värld som gör en som ett barn på nytt. Det som finns bakom pärmarna är:
- Vårvisan
- En hemsk historia
- Filifjonkan som trodde på katastrofer
- Historien om den sista draken i världen
- Hemulen som älskade tystnaden
- Berättelsen om det osynliga barnet
- Hattifnattarnas hemlighet
- Cedric
- Granen

Den här novellsamlingen är för er alla som älskar mumin och hans vänner. Jag själv tycker att den finaste historien är om det osynliga barnet. Det är ju en sådan bra ide!

Jag fick boken för två år sen. På världens bokdag så vad det som en "tävling" i skolan. Då fick jag den. Då tyckte jag att det var ett opassande val till en som går i sexan eller vad jag nu än gick i. Men det var en underbar läsning, en annorlunda läsning från det man brukar läsa - romaner.
Titel:
Författare:
Betyg:
Serie:
Andra i serien:
Sidor:
Orginalspråk:
Första meningen:


Titel: 
Det osynliga barnet
Författare: Tove Jansson
Betyg: 6/10
Serie: -
Sidor: 167
Orginalspråk: Svenska
Första meningen: "En lugn och molnfri kväll i slutet av april kom Snusmumriken så långt norrut att snöfläckarna låg kvar på nordsidan."

Kommentarer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback